8 ounces dried soba noodles

W naszej kuchni por zdecydowanie nie jest docenianym warzywem. Warto jednak wspomnieć o tym, ile dobra kryje w sobie ten rodzaj czosnku, właśnie po to, by częściej po niego sięgać. Osobiście cenię por za jego smak i aromat, z drugiej strony mając za sobą witaminy A,C,E i B6, potas, wapń, fosfor, magnez, mangan, żelazo trudno mi się oprzeć, by nie sięgnąć po taką bombę witamin i wartości odżywczych. Por jest również doskonałym sojusznikiem w wale ze złym cholesterolem.

Sałatka z pora i jajek

Sałatka z pora i jajek

Nie dość, że obniża on jego poziom, to jeszcze zwiększa poziom cholesterolu dobrego. Dodatkowo, szczególnie w okresie zimowym, powinniśmy częściej sięgać po to warzywo, gdyż wpływa ono pozytywnie na nasz układ odpornościowy, ma także właściwości bakteriobójcze.
Sałatka z pora i jajek to proste i pożywne danie. Idealne na szybką kolację.

Składniki na sałatkę z pora i jajek

  • 3 jaja ugotowane na twardo
  • 2 sztuki pora
  • majonez
  • pęczek szczypiorku
  • przyprawy; sól, pieprz
Składniki na sałatkę z jajek

Składniki na sałatkę z jajek

Jajka ugotować na twardo, następnie ostudzić, obrać i pokroić w kostkę. (Przed gotowaniem jajek, do wody warto dodać soli lub octu, jeśli chociaż jedno z jajek pęknie, unikniemy wypłynięcia białka. Warto jednak na kilkanaście minut przed włożeniem jajek do wrzątku, wyciągnąć je z lodówki.) Por (jego białą i jasnozieloną część łodygi) oczyszczamy, myjemy pod bieżącą wodą i kroimy w krążki.

Jajka gotujemy na twardo

Jajka gotujemy na twardo

Jajka kroimy w kostkę

Jajka kroimy w kostkę

Następnie blanszujemy dwie minuty w osolonej, wrzącej wodzie. Po tym czasie wyciągamy krążki i odsączamy na sicie. W międzyczasie kroimy szczypiorek. Wystudzony por razem z resztą składników przerzucamy do miski, mieszamy z majonezem i przyprawami.

W wersji dietetycznej zamiast majonezu można użyć 2 łyżek jogurtu naturalnego i łyżki octu winnego. Warto połączyć te składniki z szczypta soli i pieprzy, a następnie dodać do pora i jajek.